09 / 07
Σάββατo,
Δημοσίευση : 01 / 12 / 2015  10:00
Τελευταία ενημέρωση : 01 / 12 / 2015  00:37
Η αναπηρία είναι διαφορετικότητα, δεν είναι ανικανότητα

Πριν κάποια χρόνια και συγκεκριμένα την περίοδο που γίνονταν οι εγγραφές στο σχολείο, ήρθε μια μητέρα, για να γράψει το αγοράκι της στην πρώτη τάξη. Είχε κι άλλο παιδί στο δημοτικό. Με τον Άγγελο όμως τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Ο Άγγελος είχε σχεδόν ολική τύφλωση.

"Το ξέρω ",μας είπε,"πώς πρέπει να πάει σε σχολείο τυφλών",
"όμως δεν το αντέχω. Θέλω να ενταχθεί στην κοινωνία που θα ζήσει ως ενήλικας".
Καθώς τα έλεγε αυτα, τα μάτια της έτρεχαν...
Και πώς θα μπορούσε κάποιος να μείνει ασυγκίνητος;
Όμως και πώς θα μπορούσε ο μικρός Άγγελος να μάθει να διαβάζει, αφού χρειάζονταν ειδικά βιβλία και ειδικές γνώσεις εκ μέρους του εκπαιδευτικού; Κι απ'την άλλη με τι ρυθμούς θα προχωρούσε η τάξη, τα υπόλοιπα πρωτάκια δηλαδή,αφού ο εκπαιδευτικός θα έπρεπε να κάνει μια πιο εξειδικευμένη διδασκαλία στον Αγγελο;
Και επειδή πάντα γίνεται το θαύμα, όταν κάτι το θέλεις πολύ και στη συγκεκριμένη περίπτωση, είχαμε μια μητέρα, που και ήθελε πολύ και έλπιζε ακόμα πιο πολύ, το θαύμα έγινε.

Η Ελένη... συνάδελφος και φίλη καλή, με μετεκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή.
Εγώ όμως θα έλεγα: "η Ελένη, η φίλη μου, με το βαθύ συναίσθημα και την παρόρμηση ενός παιδιού", βγήκε μπροστά και είπε: "Θα πάρω εγώ πρώτη τάξη και θα αναλάβω τον Αγγελο."

Μείναμε άφωνοι οι υπόλοιποι.Όμως δεν είπαμε τίποτα, γιατί όλοι κατά βάθος, αυτό ευχόμασταν να γίνει.
Αμέσως έγιναν τα απαραίτητα.
Αιτήσεις για" παράλληλη στήριξη", που σημαίνει δεύτερος δάσκαλος μέσα στην τάξη, ο οποίος θα λειτουργούσε επικουρικά και αγορά από μέρους του σχολείου, βιβλίων γραμμένων στο σύστημα Μπράιγ.
Κι έτσι η Ελένη ανέλαβε τον Αγγελο.
Και σε μικρό χρονικό διάστημα, τον είχε εντάξει με μεγάλη επιτυχία στη μικρή κοινωνία της τάξης.
Τα υπόλοιπα πρωτάκια σα να ωρίμασαν μεμιάς και σα να έγιναν πολύ υπεύθυνα και κατά τη διάρκεια του μαθήματος και κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.

Δέχτηκαν τον Αγγελο όπως ήταν.
Έμαθαν να ζουν δίπλα του και βέβαια να τον προσέχουν, όχι ως ανίκανο, αλλά ως διαφορετικό.

Ο Αγγελος έγινε για εκείνα μοναδικός!
Όπως μοναδικά έγιναν κι εκείνα για τον Άγγελο.
Ο "όρος αναπηρία", απέκτησε από πολύ νωρίς τη σωστή του έννοια.
Έκαναν ένα πιο εύκολο πέρασμα από το "εγώ" στο "εμείς".
Κι έτσι όλοι μαζί έμαθαν να διαβάζουν!
Κι όλοι μαζί έμαθαν να παίζουν και να γελούν!
Κι όλοι μαζί έμαθαν πώς ο Άγγελος όπως και ο καθένας από εμάς, είναι διαφορετικός, είναι ξεχωριστός, είναι ιδιαίτερος και μοναδικός, όπως ακριβώς μοναδικό στον κόσμο,ήταν το τριαντάφυλλο για τον"Μικρό Πρίγκιπα",του Antoine de saint-Exupery.
Κι όλοι μαζί έμαθαν πως"Την ουσία δεν την βλέπουν τα μάτια. Μόνο με την καρδιά τη βλέπεις".

Σημείωση: Το όνομα Άγγελος είναι συμβολικό και όχι το πραγματικό όνομα του μικρού μαθητή.

LIKE THIS ?
Η ΑΤΖΕΝΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Ιούλιος 2016
ΚΥ
ΔΕΥ
ΤΡΙ
ΤΕΤ
ΠΕΜ
ΠΑΡ
ΣΑΒ
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
Στείλτε μας την εκδήλωσή σας στο eSalonikiNews@gmail.com και θα καταχωρηθεί στην ατζέντα μας
FIND US
K.T.P. DIGITAL MEDIA
A: Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, Μητροπόλεως 87
546 22 - Θεσσαλονίκη
T: +30 2311 2060 63
E: eSalonikiNews@gmail.com
© 2014 www.e-saloniki.gr, all rights reserved - Web Design by Netplanet
Κατασκευή Ιστοσελίδων